Monday 20 October 2008

SALAH SATU CARA UNTUK MENGURANGKAN KEGEMOKAN

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Untuk mendapatkan berat badan yang ideal dan menawan, ramai lelaki dan wanita sanggup mengeluarkan banyak perbelanjaan asalkan apa yang mereka idamkan dapat di capai.

Pada saya, cara termudah dan termampu untuk mengurangkan berat badan ialah dengan mengurangkan pengambilan makanan yang mengandungi kabohiderat yang tinggi seperti nasi, mee dan roti gandum. Seeloknya kita hanya mengambil makanan tersebut dalam kuantiti yang sedikit atau meninggalkan makanan tersebut dan menggantikannya dengan makanan lain yang mengenyangkan dan menyihatkan badan. Amalkan juga pengambilan sayuran dan buah-buahan serta protein.

Untuk mengelakkan rasa lapar, kita boleh minum air yang bertapis atau air yang dimasak. Seterusnya kita digalakkan mengambil makanan kesihatan untuk menggantikan hidangan biasa kita setiap hari seperti IgG Plus, Spirulina, Green Factors + Oligo + IgG Plus, Bio-Young Plus.

Puan Fauziah, rakan niaga saya sebelum ini memang agak sukar untuk menurunkan berat badan. Namun alhamdulillah dengan pengambilan IgG Plus secara berterusan dan berdisplin, berat badan beliau dapat diturunkan 6 kg dalam jangkamasa 3 bulan sahaja.


Gambar Puan Fauziah sebelum mengamalkan IgG Plus (27 Jun, 2008).


Gambar terbaru Puan Fauziah yang kini bertugas di Seoul - ketika berjaya mengurangkan berat badan ke 6 kg, terutamanya di bahagian muka, bahu dan lengan serta perut beliau (3 Oktober, 2008).

Anda juga mahu mengurankan berat badan? Sila hubungi saya.

2 comments:

Summase Sanjaya said...

Suplemen...
Istri saya sudah mencoba berbagai macam suplemen terkenal, kurang tidur, dan makanpun tidak terlalu diperhatikan, tapi berat badannya tak pernah berkurang. Apa tidak ada resep lain selain makanan suplemen?ev

NONA said...

Sebenarnya untuk mencapai berat badan yang ideal biasanya kita mesti mempunyai disiplin sendiri yg tinggi. Salah satu cara yg memang berkesan ialah dengan mengurangkan pengambilan kabohiderat spt nasi, mee kuning, kentang dan juga roti gandum. Nasihatkan isteri bapak supaya dalam masa 2 minggu jgn ambil makanan2 tersebut tetapi hanya mengambil sayuran, buah2an, daging putih dan minum air jus limau kurang gula. Utk sarapan pagi saya sarankan minum susu rendah lemak. Boleh cuba produk kami iaitu IgG Plus + Green Factors dan Oligo. SEMOGA BERJAYA!